esmaspäev, 11. aprill 2016

Sandri 3.päev KG's

Neljapäeval oli minu viimane päev KG-s. Seega on nüüd vaja teha üldkokkuvõtte.
Enne seda põrkan korraks ka eraldi neljapäevase päeva peale. Toimus muusikatund, mis oli minu esimene (KG-s mõistagi) ning selle võis lugeda täiesti korda läinuks. Sel viimasel päeval sain kogeda ka seda tohutut söökla järjekorda, millest seal köik räägivad. Väga kaua siiski seisma ei pidanud, jöudsin ikkagi tundi. Isegi enne õpetajat.
Aga nüüd siis kõigi kolme päeva kokkuvõte.
Minu vahetusõpilaseks olemise võib, vähemalt minu enda arvates, lugeda korda läinuks. Ma ei hakka võrdlema hariduse andmise meetodeid, sest seal on omad õpetajad ja siin omad. Ma ei hakka võrslema ka kooli kui maja, sest see on... noh, see on lihtaslt teine maja. See ei saakski olla samasugune. Ma ei hakka võrdlema üldse mitte midagi.
KG-s olles mõistsin ma ühte asja. Asja, mis eristub teistest asjadest, mida seal mõistsin (näiteks inglise keeles küsimuste esitamise reegleid). Ma mõistsin, et KG ja SÜG ei ole üldse nii erinevad, kui räägitakse. Paljud räägivad, et SÜG on raske ja seal peab palju, palju rohkem õppima. SEE EI OLE NII! KG-s peab samuti õppima ja aru saama ja kuulama. Ja seda erinevuse puudumist tundsin ma iga päevaga üha rohkem ja rohkem. Muidugi on need pisikesed detailid nagu söökla, talveaed, bassein jne. Kuid need ei ole määrava tähtsusega.Need ei mõjuta seda, kuidas inimene õpib, seisab või laulab.

Seega, lõppkokkuvõtteks: ma nautisin aega KG-s. See oli huvitav periood minu ajal sel maamunal. Kuid ainuke asi, millest seal olles aru sain, oli see, et KG ja SÜG ei ole kaks kooli erinevates maailmatest. Seega mina arvan, et need kaks kooli võiksid astuda lähematesse suhetesse. Et meie koostegemised ei piirduks vaid palli tagumistega. Pealegi, õpilased suhtlevad ju niikuinii üksteisega. Seega võiks ju anda neile midagi lihtsalt lõbusat, mida koos teha. Oleme ju ikkagi kõik saarlased ja peame kokku hoidma.
Sander Teras

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar