kolmapäev, 27. märts 2013

Ave 1.päev

Esimene päev Kuressaare Vanalinna koolis
Minu koolipäev algas kell 9.00, aga ma olin juba 7.45 koolis. Maa laste värk. Igastahes 8. Ajal jalutasin koolis ringi ja huvijuht tegi väikse ekskursiooni. Lootsin, et midagi meelde jääb ja ära ei eksi ja ega seda ei juhtunudki.8.59 helises eelkell. 9.00 tunnikell. Minul 8.B klassi õpilasena algas siis muusika. Huvijuht viis julgustades mind klassi ja andis tüdrukute käpa alla. Istusin vaba laua taha ja kuulasin õpetaja juttu. Õpetaja soovis ilusat kevadet ja rääkis, mis uuel veerandil ees ootab. Siis oli minu kord rääkida, mis ja kuidas me muusikas teeme. Õnneks väga palju ma rääkida ei saanud, sest õpetaja võttis teema järje üle ja rääkis ise. Siis tegime õpiku lahti ja kordasime eelmisel tunnil õpitud asju. Mõni asi oli täiesti uus, aga mõnda olin varem muusikas õppinud. Edasi tegime mingisuguseid rütme läbi. Õpetaja kiitis koguaeg klassi ja ütles: „Siit tuleb terve klassi täis trummareid.“ 9.45 helises tunni lõppu märkiv kell. Liikusin oma uute klassiõdedega inimeseõpetuse klassi juurde. Sain teada, et neil on täna mingisugune töötoa taoline asi. Sellel vahetunnil sain ka aru, mis on KG ja KVK suurim erinevus. Nimelt noored käisid krõpsu pakid käes ringi ja minu jaoks oli see natukene ebameeldiv. KG’s sa ei näe iga vahetund kedagi krõpse pugimas koridorides. 9.59 oli jälle eelkell. Ja siis tunnikell. Inimeseõpetuses oli neil külla tulnud kaks inimest. Nad olid mingisuguse projekti pärast. Rääkisid toitudest. Tegime ise võid ja kohupiima. Tund möödus märkamatult, ning juba heliseski tundi lõpetav kell. Võtsin jälle klassiõdede sappa ja liikusin järgmise klassi juurde. Ees ootas mind bioloogia.Tunni alguses teatas õpetaja, et tänane tund on kontrolltööks kordamine. Esimene reaktsioon oli muidugi, et mis asja? Mul pole kolm kuud bioloogiat olnud ja nüüd nad teevad mulle kontrolltöö homme? Aga noh jah. Tegin seda kordamist siis kaasa ja tuli väga palju meelde ja mõtlesin, et ehk see homne kontrolltöö polegi nii hull. Kordasime terve tunni kontrolltööks. Ja siis oligi tund läbi. Järgmisena hakkas matemaatika. Vahetunni alguses olin KVK peale kuri, et miks on koolis niii väike koridor. Ustest käib siuke tunglemine ja õpilased ootavad klassi pääsemist ja kõige väiksemad jooksevad teiste vahel. Teise korruse väike koridor võis tekitada klaustrofoobiat, aga õnneks saime ruttu matemaatika klassi.
Matemaatika on nendel täiesti teistsugune, kui meil. See teema, mida nad praegu õpivad on minu jaoks täiesti võõras. Meie seda veel õppinud pole. Kõigil on kalkulaatorid laua peal ja räägivad üle klassi vastuseid. Ühe poisi küsimus õpetajale: „ noh mis see esimene küsimus on siis?“ ajas mind küll väga segadusse. Kas ta ise ei suuda neid välja mõelda ja see oli ka sellise suhtumisega küsitud, et noh ütle juba ära, mul muudki teha, kui siin küsimust välja mõelda. Tunnis tegime paar ülesannet. Tunni lõpus jooksid kõik sööma. Matemaatika õpetaja, aga pidas mind kinni. Küsis, millisest matemaatika õpikust me õpime ja mida. Siis rääkisime Temaga ja Ta lubas mulle raamatukogust tuua samasuguse mate õpiku, nagu meil- KG’s on. Saaksin kodus uue osa ja ülessanded läbi vaadata. Nii oligi, et Ta tõi selle mulle. Kui olin õpiku kätte saanud läksin ka sööma. Söögiks oli hapukapsasupp ja kohupiim. Kõik hirmutasid, et jubedad toidud on, aga mulle küll maitses.
Järgmisena, minu jaoks viimase tunnina, oli inglise keel. Nad on meist 5 Unitit eespool. Kaks õpilast vastasid jutustamist, samal ajal pidime me mingeid lauseid lõpetama. Kontrollisime need ka ära. Siis võtsime uued sõnad läbi ja tegime ülesanndeid. 10.minutit enne tunni lõppu saime kõik paberi ja pidime kirjutama oma vaheajast, sest neil oli eile õpetajaga mingi jama olnud ja nad polnud vist tunnis keegi nõus suuliselt rääkima. Pärast inglise keelt hakkasid käsitööd. Mul polnud asju kaasas ja õpetaja lubas mul ära minna.
Sellega sai ka minu esimene päev KVK’s läbi. Esimene päev möödus nagu linnutiivul. Loodan, et need kaks tulevat päeva lähevad ka hästi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar